Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(108)
IBUK Libra
(48)
Forma i typ
Książki
(107)
E-booki
(48)
Proza
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Książka
(1)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(83)
tylko na miejscu
(27)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Miedźno
(70)
Wypożyczalnia Filii Ostrowy nad Okszą
(23)
Czytelnia Miedźno
(27)
Autor
Skoczek Anna
(9)
Gierowski Józef Andrzej (1922-2006)
(5)
Grodziski Stanisław (1929- )
(5)
Wyrozumski Jerzy (1930- )
(5)
Dybczak Aleksandra
(4)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(4)
Cieński Andrzej
(3)
Dykier Monika
(3)
Płatkowska Paulina
(3)
Sapkowski Andrzej
(3)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Bachórz Józef (1934- )
(2)
Basista Jakub (1958- )
(2)
Bujak Adam
(2)
Gajda Janusz
(2)
Garbarczyk Henryk (1947- )
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hassenmüller Heidi (1941- )
(2)
Jasiński Leszek Jerzy
(2)
Macharski Franciszek
(2)
Michalska-Szwagierczak Aleksandra (1964- )
(2)
Pieszczachowicz Jan
(2)
Sapkowski Andrzej (1948- )
(2)
Stroka Jacek Maria
(2)
Walentynowicz Marian
(2)
Walentynowicz Marian (1896-1967)
(2)
Andrzej Margasiński
(1)
Baczkowski Michał (1969- )
(1)
Bafia Stanisław (1945- )
(1)
Bailey Jill (1947- )
(1)
Balon Jarosław
(1)
Barnes Jennifer
(1)
Beck Peter
(1)
Bello Beata. Ćwiczenia dla pań
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Berliński Marek
(1)
Białoskórski Józef
(1)
Bielecka Maria
(1)
Bilińska-Stecyszyn Hanna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bodziachowska Katarzyna Maria (1969- )
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Brodacki Michał
(1)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(1)
Bujnicki Tadeusz (1933- )
(1)
Buszko Józef (1925-2003)
(1)
Bédier Joseph (1864-1938)
(1)
Carroll Lewis (1832-1898)
(1)
Chwalba Andrzej (1949- )
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czarnowski Ryszard Jan
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Domańska Antonina ; il. Aleksandra Dybczak
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Ewa Kołodziejczak-Nieckuła
(1)
Floriańczyk Barbara
(1)
Franaszek Piotr (1955- )
(1)
Fres Magda (1974- )
(1)
Gadomska Alicja
(1)
Garliński Józef (1913-2005)
(1)
Gałczyńska Kira (1936- )
(1)
Gałczyński Konstanty Ildefons (1905-1953)
(1)
Gościański Henryk
(1)
Grabiański Janusz
(1)
Grabowski Henryk
(1)
Grundy Valerie
(1)
Grzebień Ludwik (1939- )
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Jarema Marek
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kafka Franz (1883-1924)
(1)
Kahl Burkard
(1)
Kahl Wally
(1)
Kargol Anna (1973- )
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Kobus Krzysztof
(1)
Kochlewska Edyta
(1)
Kociński Jerzy
(1)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(1)
Konwicki Tadeusz (1926- )
(1)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kostecka Weronika. Kartki z kalendarza (pol.)
(1)
Kowalewski Marian
(1)
Kownacka Maria (1894-1982)
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(156)
Język
polski
(156)
Odbiorca
Dzieci
(5)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(2)
0-5 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura poska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Historia
(5)
Przyjaźń
(4)
Akwarium
(3)
Literatura polska
(3)
Małżeństwo
(3)
Rodzina
(3)
FSB
(2)
Jan Paweł II (papież; 1920-2005)
(2)
Kobieta
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Literatura polska --biografie
(2)
Ogrodnictwo
(2)
Opowiadanie polskie
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Powieść młodzieżowa polska
(2)
Rośliny
(2)
Ryby
(2)
Służba bezpieczeństwa
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Zwierzęta
(2)
Archeologia
(1)
Astronomia
(1)
Białoskórski, Józef
(1)
Bitwa 1920 r. warszawska
(1)
Bitwa o Lwów (1918-1919)
(1)
Ceramika
(1)
Chciwość
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Czochralski, Jan (1885-1953)
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dziecko
(1)
Ekologia
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografia włoska
(1)
Gałczyński, Konstanty Ildefons (1905-1953)
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Kawiarnie i cukiernie
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Krasiński, Zygmunt (1812-1859)
(1)
Kwas askorbinowy
(1)
Legión Extranjera
(1)
Literatura francuska
(1)
Litwinienko, Aleksandr (1962-2006)
(1)
Ludzie bogaci
(1)
Magia
(1)
Matematyka
(1)
Miasta małe
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Mieszkania
(1)
Miłość
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nacjonalizm
(1)
Narzeczeństwo
(1)
Nastolatki
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Norwid, Cyprian Kamil (1821-1883)
(1)
Obszary chronione
(1)
Osoby niepełnosprawne umysłowo
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osteoporoza
(1)
Paleontologia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Papiestwo
(1)
Pisarze polscy
(1)
Planety
(1)
Poeci polscy
(1)
Poezja dziecięca polska -- 20 w.
(1)
Poezja polska
(1)
Polacy
(1)
Polacy za granicą
(1)
Politycy
(1)
Polityka
(1)
Polska
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Powieść francuska
(1)
Powieść młodzieżowa
(1)
Powieść młodzieżowa francuska
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Ptaki
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rośliny akwariowe
(1)
Strug, Andrzej (1871-1937)
(1)
Surowce
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Sztuka polska
(1)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(1)
Służby specjalne
(1)
Teściowe i synowe
(1)
Toksyczne związki
(1)
Toksyny i antytoksyny
(1)
Uczucia
(1)
Ukraińcy
(1)
Ukraińska Powstańcza Armia (UPA)
(1)
Wapń
(1)
Temat: czas
1901-2000
(16)
1801-1900
(9)
2001-
(5)
1918-1939
(4)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1939-1945
(2)
1989-2000
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Rosja
(2)
Hiszpania
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Szwajcaria
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo Śląskie
(1)
Włochy
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Literatura polska
(9)
Powieść obyczajowa
(6)
Powieść polska
(6)
Opowiadanie polskie
(5)
Opracowanie
(5)
Powieść fantastyczna
(5)
Powieść młodzieżowa polska
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Atlasy zwierząt
(2)
Biografia
(2)
Kryminał
(2)
Literatura oświecenia
(2)
Literatura romantyzmu
(2)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Powieść
(2)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(2)
Źródła historyczne
(2)
Albumy
(1)
Antologia
(1)
Atlas zwierząt
(1)
Atlasy roślin
(1)
Bajka i baśń ludowa polska
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dramat polski
(1)
Fantasy
(1)
Film
(1)
Literatura baroku
(1)
Literatura dziecięca angielska
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura renesansu
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie obyczajowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Powieść austriacka
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Powieść niemiecka
(1)
Powieść psychologiczna dla dzieci
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Słowniki francusko-polskie
(1)
Słowniki polsko-francuskie
(1)
Wiersze
(1)
Łatwe powieści fantastyczno-realistyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Biologia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
156 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Sytuacja cywilizacyjna, w jakiej się znaleźliśmy, stwarza wiele szans zarówno edukacyjnych, jak i rozwojowych, ale przynosi także szereg zagrożeń. (…) Okazało się bowiem, że technologie rozwijają się w tempie przewyższającym nasze możliwości adaptacyjne czy poznawcze. Nie jest jeszcze pewne, czy uda nam się je przezwyciężyć, chociaż naukowcy pracują w swoich laboratoriach nad tym, aby nowe technologie udoskonalały naszą codzienną egzystencję. Zgromadzone w niniejszym tomie artykuły w różnym stopniu koncentrują się na relacji człowieka z technologią i mediami, ukazują technologiczno-medialny wpływ na różne płaszczyzny funkcjonowania człowieka, zarówno w sferze psychologicznej, jak i społecznej, edukacyjnej czy kulturowej. Ich autorami są głównie psycholodzy, kulturoznawcy oraz pedagodzy, dzięki czemu otrzymujemy interdyscyplinarne i wieloaspektowe spojrzenie na omawianą problematykę. Autorom artykułów zgromadzonych w tomie udało się ukazać niektóre z kluczowych związków człowieka z technologią i mediami. Mamy nadzieję, że problematyka ta stanie się źródłem inspiracji dla kolejnych debat i konferencji poświęconych tym zagadnieniom, właśnie w takim interdyscyplinarnym ujęciu, które daje szansę wielostronnego i wielokontekstowego ujęcia tematu. A właśnie tego wymagają nasze czasy, cywilizacja medialna, w której funkcjonujemy i jaką nadal współkreujemy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu. Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej… Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami „nauczyciel”, „pedagog” – jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Niniejsza publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych. Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych… Część druga publikacji obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych obszarów (środowisk wychowawczych). Analiza możliwości diagnostycznych pedagoga w rozpoznawaniu środowiska rodzinnego, z wykorzystaniem opisanych sposobów poznawania, uwzględnia badania prowadzące do rozpoznania funkcjonowania rodziny i jej wpływu na proces wychowania oraz nauczania. Podkreślenie roli diagnozy pedagogicznej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością ma uświadomić pedagogom ich udział w pracach zespołów wczesnego wspomagania i określić działania profesjonalne ukierunkowane na dziecko i jego najbliższe otoczenie (rodzinę). Opis wybranych metod wczesnego diagnozowania dziecka ułatwi planowanie i realizowanie zadań z zakresu wczesnej obserwacji i wczesnego rozpoznawania objawów zaburzeń rozwojowych, przyczyniając się do lepszego przygotowania pedagogów do współpracy z rodzicami. Pokazanie sposobów diagnozy realizowanych przez innych specjalistów ma wartość poznawczą, uświadamia bowiem pedagogom zakres czynności diagnostycznych i przygotowuje do rozumienia oraz właściwego interpretowania treści diagnozy specjalistycznej (medycznej czy psychologicznej). Książka opisuje również możliwości badania klimatu szkoły i klasy oraz rozpoznawania zjawisk zachodzących wewnątrz grup rówieśniczych, czyli czynności przygotowujących do podejmowania działań diagnostycznych zarówno indywidualnych, jak i grupowych (zespołowych), które mogą być wykorzystywane w opracowaniu programu wychowawczego czy profilaktycznego szkoły. Publikacja ta jest wynikiem kilkuletniej pracy i doświadczeń zawodowych, ale też dużego zaangażowania osób naukowo zajmujących się tą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi. Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości 2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wstęp Marzyłam o tzw. wcześniejszej emeryturze. Miałam dość łączenia pracy zawodowej z obowiązkami domowymi, które sprowadzały się do odgrywania roli zarówno mamy, jak i taty, przejścia przez trudny okres nauki mojej córki, zaliczenia gdzieś tam po drodze studiów zaocznych itd. Miałam po prostu dość, czułam się zmęczona i wyczerpana. Stąd kiedy pojawiła się perspektywa przejścia na emeryturę w wieku 55 lat, miałam zamiar z niej skorzystać. No ale cóż. Mimo przepracowanych 38 lat musiałam poczekać, aż osiągnę odpowiedni wiek. Bardzo podobała mi się perspektywa, że ukończę 55 lat i pan listonosz co miesiąc przyniesie mi zwitek banknotów. Miałam nadzieję, że spory, a ja będę odpoczywać, czytać książki, oglądać telewizję, a jak mnie będzie stać – jeździć na wycieczki po świecie. Sielanka! Długie wieczory przemyśleń i nagle naszła mnie refleksja. Należę do rodziny osób długowiecznych i jak mi, daj Boże, przyjdzie żyć jeszcze z 30 lat, to – biorąc pod uwagę zaplanowane zajęcia – zanudzę się na śmierć...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W związku z coraz bardziej złożonym procesem pracy, ze stale wzrastającymi wymaganiami wobec pracowników, koniecznością trafnego przewidywania ich zachowań oraz zmian dokonujących się w tym procesie pojawia się zapotrzebowanie na interdyscyplinarną teorię pracy, pozwalającą skutecznie rozwiązywać problemy w procesie pracy. W książce wątki natury psychologicznej i pedagogicznej dotyczące tego procesu zintegrowane są z ujęciem charakterystycznym dla analizy systemowej. W rozdziale I omówione zostało pojęcie pracy, wieloaspektowość jej procesu, implikacje dla człowieka i pracy wynikające z teraźniejszości i przyszłości, oczekiwania wobec pracowników oraz problemy i kierunki rozwoju pedagogiki pracy. Rozdział II zawiera uwagi krytyczne na temat dotychczasowego stanu teorii, rygory metodologiczne teorii, przyjętą koncepcję człowieka i jego cech, omówienie jej w aspekcie rozwoju człowieka oraz podstawowe założenia teoretyczne. W ośmiu kolejnych rozdziałach zaprezentowane zostały najważniejsze dla procesu pracy zagadnienia: relacje występujące w procesie pracy, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji przez pracowników, ich potrzeby, funkcjonowanie zawodowe, aktywność i przedsiębiorczość, przystosowanie zawodowe, komunikowanie się oraz wypalenie zawodowe. Zamieszczone w pracy rezultaty badań empirycznych przeprowadzone w odniesieniu do niektórych koncepcji teoretycznych opracowanych przez autorkę potwierdziły ich słuszność.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Do najważniejszych zadań polityki europejskiej, opartej na poszanowaniu podstawowych praw człowieka, zalicza się zapobieganie przemocy w rodzinie oraz opracowywanie skutecznych procedur w zakresie edukacji, prewencji, ścigania sprawców przemocy w rodzinie i wsparcia jej ofiar. Doświadczenia krajów UE pokazują, że przemoc domową można efektywnie zwalczać tylko na odpowiednim szczeblu krajowym, a każde państwo członkowskie powinno w ramach opracowywania ogólnoeuropejskiej strategii przygotować własny krajowy plan działań na rzecz zwalczania przemocy domowej. Europejskie elity polityczne mają świadomość, że w ciągu ostatnich czterech dziesięcioleci temat przemocy mężczyzn wobec kobiet (szerzej – przemocy domowej) stał się kwestią społeczną, aktywnie dyskutowaną w aspekcie publicznym, kryminalnym i politycznym. […] Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku w art. 18 i 71 głosi, że rodzina jest objęta szczególną ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej, a jej dobro państwo ma obowiązek uwzględnić w swojej polityce społecznej, zwłaszcza poprzez udzielanie szczególnej pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji społecznej. […] W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, zebraliśmy teksty traktujące w sposób interdyscyplinarny o zjawisku przemocy. Naszym celem jest zaprezentowanie wielu płaszczyzn: prawnych, społecznych, psychologicznych, pedagogicznych i kulturowych, tego problemu. […] Dlatego adresujemy ją do stosunkowo szerokiego grona, czyli osób zajmujących się zjawiskiem przemocy zarówno teoretycznie, empirycznie, jak i praktycznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Jednym z trudniejszych tematów pozostaje bez wątpienia temat choroby i niepełnosprawności, zwłaszcza jeżeli dotyka ona osoby nam bliskie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom znacznej części naszych czytelników, proponujemy najnowszą publikację naszej Oficyny – Osobę z niepełnosprawnością intelektualną Ewy Zasępy. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy na co dzień borykają się z trudnościami, jakimi najeżona jest opieka na niepełnosprawnym członkiem rodziny. Zasępa podchodzi do tematu kompleksowo; nie tylko wyjaśnia teoretyczną stronę zagadnienia, analizując terminologię, ich historię oraz dane statystyczne, ale i przybliżając zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej tudzież zachowania przystosowawczego, by wreszcie skupić się na charakterystyce przebiegu procesów poznawczych: pamięci, uwagi, spostrzegania, myślenia i funkcji wykonawczych. Monografia poświęcona jest osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ich doświadczeniom życiowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy najwięcej miejsca poświęcono sześciu zagadnieniom. Pierwszym będzie poszerzenie pomiaru inflacji o zjawisko wzrostu cen aktywów. W analizach inflacji dominuje obserwacja cen towarów, chociaż dla oceny ogólnej sytuacji bieżącej i perspektyw na przyszłość istotne są również ceny zasobów, wśród nich instrumentów finansowych i nieruchomości. Zastanowimy się nad związkiem między dynamiką cen zasobów a wzrostem produkcji. Po drugie, zajęto się zgodnością płatności dopływających i odpływających z systemu ekonomicznego. Ogólnym kryterium oceny będzie jego zdolność wykonywania w długim okresie wytyczonych sobie funkcji. Będziemy rozpatrywać systemy dowolnego rodzaju: przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i organizacje nonprofit. Podstawą dla tych rozważań będzie jedno z głównych, sporządzanych cyklicznie, sprawozdań finansowych: rachunek przepływów pieniężnych, znany często pod angielską nazwą cash flow. Po trzecie, przedstawiono problem skuteczności polityki pieniężnej i fiskalnej jako narzędzi oddziaływania na bieżącą koniunkturę. Powracające w gospodarce światowej zakłócenia procesów wzrostu stanowią problem ekonomiczny i równocześnie polityczny oraz społeczny. Przydaje to znaczenia skuteczności polityki makroekonomicznej. Jako zagadnienie czwarte została omówiona często dyskutowana kwestia finansyzacji gospodarki. Problem sprowadza się do pytania: czy rozmiary sektora finansowego, odnoszone do rozmiarów gospodarki en bloc, są nadmierne. Kolejnym zagadnieniem jest obecność państwa w kształtowaniu zjawisk na rynku finansowym. Powinna być ona silna, nie przekraczając określonych granic. Szóstym tematem głównym jest funkcjonowanie europejskiej unii monetarnej. Przedstawimy ten temat, odwołując się do istniejących teorii unii walutowych oraz problematyki międzynarodowego systemu walutowego. Dużo miejsca poświęcimy kryteriom konwergencji, stanowiącym fundament integracji monetarnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy przedstawiono podstawy funkcjonowania systemu finansowego, a jej treść została dobrana odpowiednio do potrzeb dydaktycznych niezbędnych na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej. Punktem wyjścia wykładu jest pojęcie pieniądza i pełnione przez niego funkcje. Omówiono zagadnienia dotyczące rynku finansowego, w tym systemu bankowego i rynku kapitałowego. Następnie przedstawiono tematy dotyczące polityki pieniężnej, finansów publicznych, finansów przedsiębiorstw, rozliczeń międzynarodowych oraz kryzysów finansowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po egzaminowaniu setek studentów na Politechnice Warszawskiej, na Wydziałach Elektroniki, Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej oraz Fizyki, można było wysnuć wnioski co do tego, które z zagadnień fizyki, stanowiących przedmiot nauczania w szkole średniej, nie przestały stanowić trudności dla części studentów na wydziałach technicznych i na wydziale fizyki stosowanej. Dobór treści tej książki wynika więc z wieloletniego doświadczenia dydaktycznego na Politechnice Warszawskiej. Naturalnie nie cały tekst książki dotyczy zagadnień trudnych do zrozumienia. Niektóre rozdziały zostały włączone do książki po to, aby Czytelnik miał pod ręką definicje wszystkich niezbędnych do zrozumienia tekstu pojęć fizycznych, wraz z wytłumaczeniem ich znaczenia. Książka została napisana na poziomie trudności przyjętym w polskich szkołach średnich, może więc okazać się użyteczna dla kandydatów na studia na wyższych uczelniach technicznych. Może też wzbudzić zainteresowanie nauczycieli fizyki w szkołach średnich, którzy chcieliby porównać swoje metody dydaktyczne z wykorzystanymi w tekście sposobami dydaktycznymi. Czytelników tej książki można upatrywać również pośród tych osób, które od czasu egzaminu maturalnego straciły kontakt z fizyką, a którym obecnie, przy lekturze książek popularyzujących współczesne odkrycia naukowe i ich techniczne zastosowania, brakuje znajomości podstawowych pojęć i zasad fizyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy podstawowych aspektów bezpieczeństwa. Zaprezentowano w niej bezpieczeństwo jako naukę, a problemy bezpieczeństwa narodowego w odniesieniu do teorii stosunków międzynarodowych. Szczegółowo omówiono warunki bezpieczeństwa narodowego i jego kryteria, zagrożenia bezpieczeństwa narodowego naszego kraju oraz system strategii rozwoju Rzeczypospolitej Polskiej do 2030 roku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia związane z możliwością stosowania biopaliw w transporcie - także lotniczym. Opracowanie skierowane jest do rzeszy odbiorców którzy dysponują już podstawową wiedzą z zakresu paliw, w tym biopaliw. Opracowanie stanowi raport-kompendium podstawowej wiedzy wskazującej m.in. na powody korzystania z paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych. Poruszono także zagadnienia dotyczące ekonomicznych i prawnych aspektów stosowania biopaliw. Wskazano główne wady oraz zalety paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych, a także zwrócono uwagę na trudności związane z ich użyciem w układach pierwotnie przeznaczonych do pracy z tradycyjnymi paliwami kopalnymi. Zaproponowano procedurę oceny materiału w celu określenia wpływu nowego środowiska (biopaliwa) na właściwości i strukturę polimerowych elementów elastycznych stosowanych powszechnie w konstrukcjach układów zasilania paliwem silników lotniczych. Przeprowadzono wybrane badania strukturalne z wykorzystaniem metod mikroskopowych, oznaczono parametry chropowatości, gęstość, wyznaczono właściwości wytrzymałościowe wybranych materiałów przed i po ekspozycji w środowisku paliw. Badania przeprowadzono dla trzech, powszechnie dostępnych, materiałów polimerowych i wykazano możliwy charakter zmian ich właściwości. Na podstawie otrzymanych wyników podjęto próbę selekcji materiałów, wskazując na to, czy warto poddać je kosztownym testom normatywnym, odnoszącym się do badania kompatybilności materiałowej poprzez akredytowane laboratoria badawcze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niezwykle dynamicznym subobszarem oświetlenia ulicznego jest sfera używanych do tego celu źródeł światła, medialnie opanowana obecnie przez LED-y, wypromowane jako najlepsze rodzaje oświetlenia ulic przez ich producentów. Dziś niechętnie przyjmowany do świadomości jest fakt, że skuteczność świetlna LED-ów i uznanych za przestarzałe wysokoprężnych lamp sodowych są bardzo podobne, a więc energooszczędność nie powinna być argumentem przemawiającym za powszechnością stosowania źródeł elektroluminescencyjnych. W sferze wyboru oświetlenia ulicznego mamy więc bardzo dynamiczną sytuację, która wymaga spokojnej i rzeczowej interpretacji. Taki cel przyświecał decyzji napisania tej pracy przez autora dysponującego bogatym doświadczeniem wieloletniego uczestnictwa w rozwoju oświetlenia ulicznego i tworzącego dziesiątki projektów oświetlenia ulic wielu miast.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik ten przeznaczony jest dla tych wszystkich, którzy interesują się praktycznymi aspektami psychiatrii. Powstał przede wszystkim z myślą o lekarzach w trakcie specjalizacji z psychiatrii, a także o studentach medycyny, lekarzach medycyny rodzinnej i lekarzach innych specjalności. Książka składa się z szeregu rozdziałów poświęconych najbardziej istotnym zagadnieniom psychiatrii, takim jak schizofrenia, zaburzenia afektywne i zaburzenia lękowe. Czytelnik znajdzie w niej też informacje na temat psychiatrii dzieci i młodzieży, psychiatrii wieku podeszłego, uzależnień od substancji psychoaktywnych i wiele innych. Podręcznik ten kierujemy do lekarzy, którzy potrzebują zwięzłej, ale mimo to kompletnej wiedzy dotyczącej różnych aspektów zdrowia psychicznego. Dlatego autorzy dołożyli wszelkich starań, aby przedstawić aktualne informacje na temat podstaw diagnostyki i leczenia różnych zaburzeń psychicznych. Autorzy, czołowi eksperci w dziedzinie psychiatrii klinicznej, przede wszystkim z Europy Środkowej i Wschodniej, włożyli wiele wysiłku, żeby przekazać uniwersalną prawdę: zdrowie psychiczne jest integralną częścią człowieka. Pod żadnym pozorem nie powinno być zatem lekceważone i postrzegane jako mniej istotne od tzw. zdrowia ogólnego. Mamy nadzieję, że ten podręcznik pomoże naszym kolegom lepiej zrozumieć złożoność i różnorodność zaburzeń psychicznych, a co za tym idzie – jeszcze lepiej pomagać pacjentom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik Depresje u osób młodych. Przyczyny, diagnoza, leczenie stanowi cenne uzupełnienie najnowszych informacji na temat występowania zespołu depresyjnego u osób młodych. Autorzy przedstawiają szczegółową specyfikę depresji u dzieci, młodzieży i młodych dorosłych. W recenzowanej publikacji możemy znaleźć m.in. dane statystyczne dotyczące rozpowszechnienia zaburzeń depresyjnych i prób samobójczych, informacje na temat objawów charakterystycznych dla depresji w tym wieku (różniących się od tych występujących u osób dorosłych), podłoża neurobiologicznego występowania depresji. Bardzo istotne i ciekawe są rozdziały traktujące o różnych metodach leczenia. Niezwykle cenne informacje dotyczą nie tylko farmakoterapii, ale też pozafarmakologicznych metod leczenia, takich jak psychoterapia czy zajęcia sportowe.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia, skierowana do wszystkich, którzy pragną zdobyć umiejętności postępowania w ramach pierwszej pomocy, jest wartościową pracą poglądową napisaną w sposób przejrzysty, spójny, na podstawie aktualnego stanu wiedzy. Praca ta spełnia wszystkie kryteria zawarte w Rozporządzeniu MNiSW z 22 lutego 2019 r. i może stanowić istotne wsparcie w nauczaniu pierwszej pomocy. W przystępnej i skondensowanej formie przedstawia schematy i algorytmy postępowania w sytuacjach zagrożenia życia, zgodne z aktualnymi wytycznymi ERC. Wartością dodaną podręcznika są liczne fotografie, które wzbogacają merytorycznie w szczególności rozdziały poświęcone resuscytacji krążeniowo-oddechowej dorosłych, niemowląt i dzieci, co sprawia, że lektura jest przystępna, a treść łatwa do zapamiętania. Publikacja zawiera informacje przydatne w codziennej praktyce każdego ratownika medycznego. Polecamy ją wszystkim, którzy pragną usystematyzować swoją wiedzę w tej dziedzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej