Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Apczel Olena
(1)
Biagini Mario
(1)
Gruszczyński Piotr
(1)
Karasińska Anna
(1)
Keil Marta
(1)
Kosiński Dariusz
(1)
Kryst Agnieszka
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Nagabczyńska Romana
(1)
Nowak Anna
(1)
Reske Grzegorz
(1)
Richards Thomas
(1)
Rodowicz Tomasz
(1)
Różalski Maciej Janusz
(1)
Schechner Richard
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
angielski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
Wiosną 2020 roku wraz z całą gospodarką i życiem społecznym zostały za­mknięte także teatry i inne ośrodki sztuk przedstawieniowych. Otwarto je ponownie na kilka miesięcy w czerwcu. Ten krótki okres przed kolejnym lockdownem, rozpoczętym w listopadzie 2020 był nie tylko czasem prób nadrobienia straconych miesięcy, ale tez okresem intensywnych dyskusji i prób poddania refleksji tego, co pandemiczne zamknięcie i przejście do działalności zdalnej znaczyło dla teatru i kultury. Chociaż od tamtego czasu minęło wiele miesięcy, a nadzieje, że wiosenne zamknięcie będzie jedynym, okazały się płonne, choć dzisiejsza sytuacja z pewnością jest pod wieloma względami odmienna niż ta z roku 2020, publikujemy w formie e-booka w języku angielskim zapis kilku ważnych dyskusji publicznych, jakie odby­ły się w sierpniu i wrześniu 2020 w polskim środowisku teatralnym. Książka w formie i treści nawiązuje do charakteru spotkań: atmosferę braku stabil­ności i niepewności jutra, w jakiej odbywały się dyskusje, odzwierciedlają decyzje redakcyjne o publikacji zapisu i ograniczenia ingerencji w język i formę wypowiedzi do niezbędnego minimum. Zdecydowaliśmy się na to mimo ryzyka, uważając, że to jedyny sposób, by dotrzeć do międzynarodowej społeczności, a jednocześnie wymknąć się totalizującej normalizacji narzucanej przez ukryte językowe normy. Wydając e-book z możli­wością druku na życzenie, postanowiliśmy pozostawić czytelnikom decyzję, czy i w jaki sposób rzeczywistość on-line i toczące się w niej dyskusje mogą i powinny materializować się off-line. Pierwsza z publikowanych dyskusji odbyła się pod koniec sierpnia w ra­mach Festiwalu „Retroperspektywy” organizowanego w Łodzi przez Stowa­rzyszenie Teatralne CHOREA. Pozostałe to cztery dyskusje panelowe, które odbyły się we wrześniu w formule on-line w ramach showcase’u „Genera­tion After” Nowego Teatru w Warszawie. Łączy je nie tylko temat pandemii, ale też międzynarodowy kontekst i język angielski, którym się w ich trakcie posługiwano. Niezależnie od składu uczestniczek i uczestników, dyskusje te stanowią próbę uchwycenia i zamknięcia w tytułowych obrazach polskiego doświadczenia zderzenia pandemii i sztuk przedstawieniowych przed mię­dzynarodową publicznością. Ten kontekst wytwarza swoisty wewnętrzny dystans, który pozwala spojrzeć na polską sytuację z innej, szerszej per­spektywy, wprowadzanej także (w przypadku dyskusji łódzkiej) przez oso­by o odmiennym niż polskie doświadczeniu. Choć zanurzone w konkretnej sytuacji należącej częściowo do przeszłości, dyskusje te stanowią znakomity i inspirujący materiał do własnego zmierzenia się z pytaniem, które mimo wszystko pozostaje zasadnicze: jakie jest miejsce i zasadnicza potrzeba żywych sztuk przedstawieniowych w świecie, który został zmuszony do przejścia na formułę komunikacji zdalnej. W dyskusjach wzięli udział między innymi: Olena Apczel, Mario Biagi­ni, Piotr Gruszczyński, Anna Karasińska, Marta Keil, Dariusz Kosiński, Agnieszka Kryst, Tomasz Majewski, Romana Nagabczyńska, Anna Nowak, Grzegorz Reske, Thomas Richards, Tomasz Rodowicz, Maciej Rożalski, Ri­chard Schechner, Anna Smolar, Zofia Smolarska, Agnieszka Sosnowska. Książka ukazuje się 15 maja – w dniu, w którym zaplanowano popandemiczne zdjęcie masek i otwarcie przedstawień na świeżym powietrzu. Przedstawienia w budynkach będzie można rozpocząć w Polsce dwa tygodnie później – trzy tygodnie po galeriach handlowych, co samo w sobie wydaje się stanowić odpowiedź na pytania stawiane w czasie dyskusji. Publikacja ta w naszym zamierzeniu otwiera serię interwencyjnych książek elektronicznych, powstających „na gorąco”, odnoszących się do bieżących dyskusji i mających zamiar dyskusje podtrzymywać i inicjować. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej